Romunija z avtom in načrt potovanja za 21 dni

Romunija je bila že nekaj časa na seznamu za potovanje in lani, konec avgusta, je končno prišla na vrsto. Tja smo se odpravili z avtom. Vzeli smo si kar polne tri tedne (21 dni), a bi z lahkoto ostali še dva. Spustili smo kar nekaj vzhodnega dela, ter južni del. Tempo potovanja je bil seveda prilagojen našim željam in stilu, saj smo radi bolj “na izi”. Smo si pa še za naslednjič pustili nekaj stvari, ki gotovo še pridejo na vrsto.

Zakaj Romunija

Država ima bogato zgodovino, ki se odraža v njihovi arhitekturi, muzejih, cerkvah in gradovih. Transilvanija, na primer, je znana po svojih srednjeveških mestih, kot je Brașov, ter gradovih, med katerimi izstopa Bran, povezan z zgodbo o Drakuli. Za tiste, ki iščete manj običajne destinacije in želijo doživeti edinstveno mešanico narave, zgodovine in kulture, je Romunija zagotovo vredna raziskovanja.

Romunija načrt potovanja

Tokrat je bil plan, da se do Romunije namesto skozi Madžarsko, odpravimo skozi Srbijo, saj v tem koncu še nismo bili. Te zanima kaj te čaka v potovalnem načrtu? Podroben plan poti vsakodnevne vožnje, slike s potovanja malo za okus in kratki opisi naših dni.

Potovalni načrt Srbija, Romunija – 21 dni

Spodaj si poglej naš po dnevih točno razdelan potovalni načrt.

1. dan Ljubljana – Šabac, Srbija

Prvi dan nas ponavadi čaka najdaljša vožnja. Ker je do Romunije iz Ljubljane kar precej daleč, smo za prvi postanek izbrali Šabac v Srbiji. Spali smo v tem hotelu. Da je hrana odlična ne rabim poudarjati, večeri pa so pri njih tudi zelo pestri. Dolgčas tam sigurno ni. Največji minus? V Srbiji je še vedno dovoljeno kaditi v notranjih prostorih, zato predlagam, da se tja odpravite v bolj toplih mesecih, ko boste čas večinoma preživljali zunaj.

2. dan Šabac – Golubac – Kladovo

Iz Šabca smo se drugi dan odpravili do trdnjave Golubac, ki je zelo impresivna. Parkiraš lahko čisto pred vhodom v območje, vstopnica pa velja tako za vstop v trdnjavo, kot za parkirišče. Vredno ogleda.

3. dan Kladovo, Srbija – Targu Jiu, Romunija

Tretji dan smo si vzeli za vožnjo z ladjico po Donavi, ki je naravna meja med Srbijo in Romunijo. Vožnja z ladjo te pelje skozi Nacionalni park Đerdap. Park je znan kot Iron gate, oziroma železna vrata. Soteska Đerdap je sicer največja in najdaljša soteska v Evropi. Med vožnjo z ladjico smo si ogledali velikanski skalni kip zadnjega kralja Dakije, Decebala, ki se nahaja na romunski strani Donave blizu mesta Orșova. Po vožnji z ladjico pa smo iz Srbije preko mosta čez Donavo vstopili v Romunijo.

V Targu Jiu smo se ustavili na večerji in si privoščili plavanje v hotelskih bazenih. Zunanji bazen je bil s toboganom, notranji pa je bil večino časa prost in smo bili v njem sami. Spali smo v tem hotelu.

4. dan Romunija: Targu Jiu – Bumbesti Jiu – Hunedoara (grad Corvin)

Iz mesta Targu Jiu smo se odpravili do Hunedoare. Vmes smo se ustavili v mestu Bumbesti Jiu in samostanu Lainici. Mesto Hunedoara se nahaja pod gorovjem Poiana Ruscă (del zahodnih Karpatov). V tem mestu smo se ustavili predvsem zaradi obiska mogočnega gradu Corvin. Meni osebno je to eden lepših gradov, kar sem jih videla. In ni jih bilo malo. Notranjost gradu bodo morali še malo obnoviti, dodati kakšno opozorilno tablo, sicer pa je res krasen. Spali smo v bližini gradu. Našo namestitev si lahko pogledaš tu.

Transilvanija

Transilvanija je pokrajina, ki zavzema zahodni in osrednji del današnje Romunije. Pravijo ji tudi Sedmograška – po sedmih utrjenih srednjeveških mestih oziroma citadelah, naseljenih s Sasi: Bistrita (Bistritz), Brașov (Kronstadt), Cluj-Napoca (Klausenburg), Medias (Mediasch), Sebes (Mühlbach), Sibiu (Hermannstadt) in Sighișoara (Schässburg).

5. dan Hunedoara – Alba Iulia – Sibiu, Romunija

Alba Iulia je bilo prav prijetno presenečenje. Tam smo se ustavili, da malo pretegnemo noge, pojemo sladoled in spijemo kavo. Mesto je bilo v preteklosti prizorišče kronanj romunskih kraljev. Mestno središče je v obliki zvezde, ima pa mnogo znamenitosti, ki si jih lahko ogledaš, npr citadelo, cerkev Sv. Mihaela in ostanke rimskega mesta. Naselje je bilo zgrajeno na rimskih razvalinah. Staro romunsko ime mesta je bilo Bălgrad, kar pomeni beli grad ali belo mesto. Sasi so ga v čast Karla VI. preimenovali v Karlsburg (Carlsburg). Sodobno romunsko ime pa je privzeto iz srednjeveškega latinskega imena.

Sibiu

Če Sibiu (si bil, get it? :D) tukaj, potem poznaš občutek, da te nekdo stalno opazuje. Na južni in vzhodni strani so dvo ali celo trinadstropne hiše, ki imajo visoka podstrešja z majhnimi okni, znanimi kot oči mesta. Večina teh hiš je iz 15. do 19. stoletja.

Sibiu je eno najpomembnejših kulturnih središč v Romuniji in je bilo leta 2007 evropska prestolnica kulture skupaj z mestom Luxembourg, leta 2008 pa so ga celo razglasili za osmi najbolj idiličen kraj za življenje v Evropi. Srednjeveške utrdbe v mestu so v odličnem stanju, staro mestno jedro pa je začelo postopek za uvrstitev na seznam Unescove svetovne dediščine. Od leta 2007 imajo tradicionalno božično tržnico, ki se zgleduje po dunajski.

6. dan Sibiu – Porumbacu de Sus – Cârtisoara (in Transfagarasan) – Arefu, Romunija

Najprej smo se v Castelul De Lut Valea Zanelor ustavili na kavi in sladoledu, zanimive hiške pa so nam dale obnčutek, da se nahajamo v pravljici. Potem pa smo nadaljevali pot po cesti Transfagarasan.

Pozor! Pot skozi Transfagarasan je odprta samo v poletnih mesecih! Več info dobiš tukaj.

Pa je res pomembno iz katere strani prevoziš Transfagarasan? Po tem, ko sem prebrala več objav na to temo, sva se odločila, da bomo zagotovo štartali iz Cartisoare, saj je pot bolj slikovita. S te strani je obcestnega prostora na strani vožnje več, pa tudi manj avtomobilov pride iz te strani, zato je cesta bolj prazna. Sicer pa je cesta z razlogom znana kot ena najlepših na svetu. Tako pravi tudi ekipa Top Gear, ki se je lansko leto vozila tudi po Sloveniji.

Ko smo čakali, da se megla razkadi, smo proti vrhu srečali kar nekaj potepuških psov. Teh je v Romuniji kar nekaj in tako kot medvedi (medvedi, kaj?!) prosijo za hrano.

Na drugi strani predora, smo naleteli na lepo sončno vreme in super razglede. Spustili smo se mimo jezera Balea do našega prenočišča.

7. dan Transfagarasan (jezero Balea in medvedi) – Curtea de Arges

Naslednji dan smo se vrnili gor do jezera, kjer se je meglica šele spuščala, razgled na vijugasto cesto pa je bil v megli. Po poti navzdol smo uživali v razgledu na jezero Vidraru, kmalu zatem pa smo naleteli na čisto prave rjave medvede. In to kar dvakrat! Tukaj je znano, da medvedi pridejo v bližino ljudi in prosijo za hrano. Neverjetno!

Prispelo smo v Curtea de Arges, kjer smo se sprehodili čez parke in našli veliko otroško igrišče. Tu smo tudi prespali.

8. in 9. dan Curtea de Arges – Bucharest

Naslednji dan nas je pot pripeljala v Bukarešto, kjer smo ostali dva dni. Spali smo v novejšem stanovanju, kjer smo imeli prvi home exchange na tem potovanju. Bukarešta sama po sebi mi je od vseh krajev v Romuniji najmanj ljuba.

Romunija in prvi home exchange

10. dan Bukarešta – Sinaia – Brasov (HE)

Sinaia je mesto in gorsko letovišče v regiji Velika Vlaška. Ime je dobilo po samostanu v Sinaii iz leta 1695, okoli katerega je bilo zgrajeno. Romunski kralj Karel I. je konec 19. stoletja v bližini mesta zgradil poletni dvorec, grad Peleș, katerega smo obiskali na poti do Brasova. Na žalost je bila notranjost zaprta, a smo uživali v kratkem sprehodu do gradu, ter v njegovem čudovitem vrtu. Nadaljevali smo do naše druge home exchange menjave, kjer smo na tem potovanju ostali največ dni v kosu.

11. dan Home exchange Poiana Brasov

Tukaj smo spali največ dni v kosu, saj smo si Transilvanijo res želeli ogledati v miru. Tukaj smo imeli home exchange menjavo in smo bivali brezplačno. Sicer je to lastniško stanovanje del kompleksa Silver Mountain resorta, tako da smo imeli možnost namakanja v bazenu s čudovitim razgledom.

12. dan Poiana Brasov – Bran – Rasnov

Do Drakulinega gradu – Bran castle, smo imeli od hiše 30 min. Na poti iz Brana smo se ustavili še v malem Rasnovu na kratkem sprehodu. Grad je zelo ohranjen, kot stvari v notranjosti. Predstavljala sem si sicer večjega, a je name ravno tako naredil vtis. Je pa grad Bran daleč največja atrakcija v Romuniji – če lahko, se izognite obisku v času praznikov.

13. dan Brasov

Brašov, staro srednjeveško saksonsko mesto v bližini Drakulinega gradu je res prav čudovito. Če bi imela možnost, bi se tja definitivno še vrnila, saj se mi zdi, da bi tam lahko preživeli več časa. Tlakovano mesto ima veliko restavracij, ter krasen razgled na gozdnat hrib, kjer se skriva napis mesta. Osrednji del mesta je trg, ki ga krasijo hiše z baročnimi fasadami in mestna hiša z 58 m visokim stolpom. V neposredni bližini pa stoji znana črna cerkev (Biserica Neagra).

13. dan Rasnov Dino parc

Ker je Jure zbolel, sva ta dan z Lariso izkoristili za obisk dino parka Rasnov. To je nekaj čisto drugega od klasičnih tematskih parkov, saj se sprehajaš po urejeni gozdnati površini, med katerimi lahko vidiš dinozavre v naravni velikosti. Nekateri so bili res ogrooomni. Če boste v bližini, priporočam. Park je res velik, tako da si tam z lahkoto 3 ure in več.

14. dan Brasov – Rupea – Bunesti – Sighișoara

Rupea citadel

Srednjeveška trdnjava Rupea se nahaja na 120m visoki bazaltni pečini na poti proti Sighișoari. Trdnjava je skozi čas doživela spremembe, tako da so ji dodali dva notranja dvorišča in tri obrambne stolpe. Trdnjava stoji na enem najstarejših arheoloških najdišč v Romuniji, kjer segajo prvi znaki človeških naselbin vse do paleolitika in zgodnjega neolitika. V območju kroži legenda, ki pripoveduje, da je dakski kralj Decebal storil samomor znotraj trdnjave.

Daki so bili starodavni ljudstvo, ki je živelo v delih današnje Romunije, Moldavije, Bolgarije, Srbije in drugih sosednjih regij na območju južne Panonije, med 10. in 2. stoletjem pr. n. št. in 2. stoletjem n. št. Daki so znani po svoji vojaški moči in kulturi, ter so imeli kompleksne odnose z Rimskim imperijem, vključno z vojnami in obdobji miru.

Viscri

Viscri je majhna vasica v romunski regiji Transilvaniji, znana po svojem slikovitem podeželskem okolju in bogati kulturni dediščini. Nahaja se približno 15 kilometrov južno od mesta Rupea. Najbolj znan simbol Viscrija je njegova srednjeveška utrdba, Viscri Fortified Church (Cetatea Viscri), ki je bila zgrajena v 12. stoletju in je uvrščena na seznam svetovne dediščine UNESCO. Ta cerkev-trdnjava je pomemben primer transilvanske arhitekture in predstavlja zgodnji primer združevanja verskih in obrambnih funkcij.

Vasica je prav tako znana po svojih tradicionalnih romunskih podeželskih hišah, ki so pogosto obnovljene in odražajo lokalno arhitekturno dediščino. a mirna in očarljiva vasica privablja obiskovalce z željo po pobegu v neokrnjeno podeželsko okolje ter spoznavanju romunske kulture in zgodovine.

Sighișoara

Sighișoara je zgodovinsko mesto v regiji Transilvaniji v Romuniji, znano po svojem slikovitem srednjeveškem vzdušju in dobro ohranjenem starem mestnem jedru. Njena najbolj prepoznavna značilnost je staro mestno jedro, ki je obdano z obzidjem in je uvrščeno na seznam svetovne dediščine UNESCO.

Eden najbolj znan simbolov Sighișoare je rojstna hiša, kjer se je leta 1431 rodil Vlad III. Drakula, znan tudi kot Vlad Tepes, ki je navdihnil lik grofa Drakule. Sighișoara je priljubljena tudi zaradi svojih tradicionalnih prireditev, kot je festival srednjeveških iger in koncertov, ki vsako leto privabi obiskovalce iz celega sveta.

15. dan Sighisoara – Biertan – Medias – Danes

Mesto Biertan je najbolj znano po svoji srednjeveški utrdbeni cerkvi, ki je bila prav tako uvrščena na seznam svetovne dediščine UNESCO. Največja atrakcija v Biertanu je cerkev Sv. Marije, ki je zanimiva zaradi svojega edinstvenega sistema zaklepanja poročnih parov v posebni sobi, imenovani “poročna soba”. To je bila nekdaj praksa za pare, ki so imeli težave v zakonu, in so se odločili začasno ločitev. Ta praksa je bila znana kot “zaklep poročnih parov” in je bila uporabljena kot način reševanja konfliktov.

Medias je prav tako znan po svoji utrdbeni cerkvi, ki je del Unescove svetovne dediščine, in stolpu Turnul Sfatului, ki je simbol mesta. V mestnem jedru najdemo številne srednjeveške stavbe, trge in ulice.

Grad Bethlen, znan tudi kot Castelul Bethlen ali Cetatea Bethlen, je zgodovinska znamenitost, ki se nahaja v bližini mesta Crișcior. Znan je po svoji impresivni arhitekturi, ki združuje renesančne, baročne in srednjeveške elemente. Trdnjava je obdana z obzidjem in obrambnimi stolpi ter v notranjosti vključuje različne sobane, dvorane in dvorišča. Je pa trenutno še v preurejanju, tako da niso odprte vse sobe.

Sighisoara – Biertan – Medias – Danes – Sighisoara

16. dan Sighisoara – Turda (rudnik soli) – Cluj Napoca

Ko smo se odpravili proti Cluj Napoci smo se ustavili še v rudniku soli Turda. Zanimivo je, da misliš, da boš imel klavstrofobičen občutek, saj se spuščaš pod zemljo. V resnici pa ravno nasprotno, ko se odpre velika hala, te lahko višina prevzame (sploh, če te je strah). Do dna vodijo spolzke stopnice ali malo stekleno dvigalo. Glavna atrakcija rudnika je impresivna jamska dvorana, imenovana Rudarska dvorana, ki je bila opremljena z različnimi rekreacijskimi in zabavnimi dejavnostmi, kot so mini golf, čolnarjenje po jezeru in vožnja s kolesi.

Sighisoara – Turda (rudnik soli) – Cluj Napoca

Poleg Rudarske dvorane rudnik soli Turda ponuja tudi možnost ogleda številnih rovov in galerij, kjer lahko obiskovalci raziskujejo zgodovino rudnika in se seznanijo s postopkom pridobivanja soli. Poleg tega rudnik gosti tudi različne kulturne prireditve in koncerte v svojih impresivnih prostorih.

Cluj-Napoca

Cluj-Napoca, pogosto preprosto imenovan Cluj, je eno največjih in najbolj živahnih mest v Romuniji. Nahaja se v osrednjem delu države in je pomembno kulturno, izobraževalno, gospodarsko in turistično središče. Cluj-Napoca je znan po svojih prestižnih univerzah, ki privabljajo študente iz celega sveta, kar daje mestu mladosten in energičen občutek. Mesto ponuja številne muzeje, galerije, gledališča, koncertne dvorane in festivale skozi vse leto.

17. dan Cluj Napoca – Oradea

Oradea je eno najpomembnejših mest v zahodnem delu Romunije, ki se nahaja v regiji Crișana, blizu meje z Madžarsko. Ena od najbolj opaznih značilnosti Oradeje je njegova arhitekturna dediščina, ki sega od baročnih in neoklasičnih stavb do secesijskih in art deco slogov. Je regionalno kulturno in gospodarsko središče ter eno najpremožnejših romunskih mest. V zadnjih letih se razvija turizem, predvsem po zaslugi art nouveau arhitekture z začetka 20. stoletja in termalnih vrelcev v okolici mesta.

Cluj-Napoca – Orade

18. dan Oradea – Arad – Timisoara – Giroc

Timișoara ali po slovensko Temišvar je bila prizorišče pomembnih zgodovinskih dogodkov, med drugim je bilo tukaj proglasitev romunske neodvisnosti leta 1877. Mesto je znano po tem, da je bilo prvo v Evropi, ki je dobilo javno ulično razsvetljavo z električnimi svetilkami leta 1884.

Oradea – Timisoara

Med najbolj znanimi znamenitostmi v Timișoari so Trg zedinjenja (Piața Unirii), Katedrala v Timișoari, Opera v Timișoari, Trg svobode (Piața Libertății) in Trg Victoriei. Temišvar je znana tudi po svojih številnih parkih in zelenih površinah. Spali smo tukaj.

19. dan Timisoara, Romunija – Novi Sad, Srbija

Novi Sad je eno največjih mest v Srbiji in pomembno kulturno, gospodarsko in izobraževalno središče. Nahaja se v severnem delu države, ob reki Donavi, in je glavno mesto avtonomne pokrajine Vojvodina.

Ima dolgo zgodovino, ki sega nazaj v srednji vek, ko je bilo mesto ustanovljeno kot utrdba. Kasneje je postalo pomembno gospodarsko in kulturno središče v Vojvodini. Mesto je bilo tudi prizorišče pomembnih zgodovinskih dogodkov, vključno z vojnami in revolucijami. Ena od najbolj prepoznavnih značilnosti Novega Sada je Petrovaradinska trdnjava, ki se nahaja na hribu nad mestom in ponuja osupljiv razgled na reko Donavo in okoliško pokrajino. Trdnjava je tudi prizorišče vsakoletnega EXIT festivala, enega največjih glasbenih festivalov v Evropi.

Timisoara, Romunija – Novi Sad, Srbija

20. dan Novi Sad – Beograd, Srbija

Iz Novega Sada smo se s hitrim vlakom odpravili na izlet v Beograd. Beograd je glavno mesto in največje urbano središče Srbije, ter eno najstarejših in najpomembnejših mest na Balkanu. Nahaja se ob sotočju rek Save in Donave in je kulturno, gospodarsko ter politično središče države. Beograd je znan po svoji mešanici zgodovinske arhitekture, ki sega od antičnih rimskih ostankov do srednjeveških trdnjav in sodobnih stavb. Med najbolj znanimi znamenitostmi v Beogradu so Beograjska trdnjava, Kalemegdan park, Saborna cerkev, Tempelj svetega Save, Terazije, Knez Mihailova ulica in muzeji, kot je Muzej Jugoslavije.

Romunija, Srbija, dino, dinozaver, dinozaver igrala, šabac, serbia, romania, hotel sloboda, hotel šabac, trdnjava golubac, golubac, srbija, gradovi srbija, donava, donau, danube, šabac, kladovo, hotel sloboda, bazeni, družinske počitnice, prvomajske počitnice, počitnice za prvi maj, potovanje za prvi maj, izlet, potovanje z otrokom, potovanje z otroki, family travel, travel serbia, visit serbia, visit romania, romunija, transilvanija, dino park, dinozaver, drakula, bran castle, bran, gradovi romunije, roadtrip, roadtrip po romuniji, romunija z avtom, potovalni načrt, potovalni načrt romunija, potovanje po romuniji, medvedi, medvedi v romuniji, znamenitosti romunije, vožnja z ladjico po donavi, z ladjo po donavi, potovalni načrt, načrt potovanja, potopis romunija, kladovo, booking, home exchange, evropa, decebal, decebalus, targu jiu, bumbesti jiu, hunedoara, corvin, corvin castle, grad corvin, grad hunedoara, alba iulia, sibiu, transfagarasan, arefu, cartisoara, porumbacu de jus, curtea de arges, monastery, samostani, cesta romunija, bukarešta, bucharest, temišvar, brašov, brasov, sinaia, rasnov, rašnov, bran, dino park rasnov, Silver Mountain Resort & SPA, poiana brasov, rupea, bunesti, sighisioara, medvedi romunija, bears romania, romania bears, transfagarasan bear, lake balea, balea lake, curtea de arges, bear, rjavi medvedi, medvedka, medvedka z mladičem, igrišče, igrišča za otroke, potovanje z otrokom, potovanja, kam z mulcem, potovanje z avtodomov, z avtodomom po romuniji, z avtom po romuniji, romania roadtrip, roadtrip po romuniji, roadtrip romunija, poceni države za potovanje, poceni države v evropi, evropa, potovanje po evropi, evropska mesta, poceni potovanja, home exchange, homeexchange, homeexchange.com, trideseta, bran castle, dracula, drakula, dino park, dinosaurs, dinozavri, dino park, park dinozavrov, dinozavri v naravni velikosti, lutke dinozavrov, vulkani, vulkan, dinozavri v gozdu, dino parc rasnov, sighisoara, bunesti, rupea citadel, medias, biertan, danes, bethlen castle, grad bethlen, bethlen romania, turda, oradea, cluj napoca, novi sad, beograd

21. dan Novi Sad – Ljubljana, Slovenija

Še zadnji večer pred povratkom domov. Poleg Petrovaradinske trdnjave ima Novi Sad številne druge znamenitosti, vključno z mestnim trgom Trg svobode, mestno hišo, Saborno cerkvijo, Matica Srpska (najstarejšo in največjo srbsko kulturno in izobraževalno ustanovo) in Dunavskim parkom. Mesto je zelo živo in prijetno.

Romunija, Srbija, dino, dinozaver, dinozaver igrala, šabac, serbia, romania, hotel sloboda, hotel šabac, trdnjava golubac, golubac, srbija, gradovi srbija, donava, donau, danube, šabac, kladovo, hotel sloboda, bazeni, družinske počitnice, prvomajske počitnice, počitnice za prvi maj, potovanje za prvi maj, izlet, potovanje z otrokom, potovanje z otroki, family travel, travel serbia, visit serbia, visit romania, romunija, transilvanija, dino park, dinozaver, drakula, bran castle, bran, gradovi romunije, roadtrip, roadtrip po romuniji, romunija z avtom, potovalni načrt, potovalni načrt romunija, potovanje po romuniji, medvedi, medvedi v romuniji, znamenitosti romunije, vožnja z ladjico po donavi, z ladjo po donavi, potovalni načrt, načrt potovanja, potopis romunija, kladovo, booking, home exchange, evropa, decebal, decebalus, targu jiu, bumbesti jiu, hunedoara, corvin, corvin castle, grad corvin, grad hunedoara, alba iulia, sibiu, transfagarasan, arefu, cartisoara, porumbacu de jus, curtea de arges, monastery, samostani, cesta romunija, bukarešta, bucharest, temišvar, brašov, brasov, sinaia, rasnov, rašnov, bran, dino park rasnov, Silver Mountain Resort & SPA, poiana brasov, rupea, bunesti, sighisioara, medvedi romunija, bears romania, romania bears, transfagarasan bear, lake balea, balea lake, curtea de arges, bear, rjavi medvedi, medvedka, medvedka z mladičem, igrišče, igrišča za otroke, potovanje z otrokom, potovanja, kam z mulcem, potovanje z avtodomov, z avtodomom po romuniji, z avtom po romuniji, romania roadtrip, roadtrip po romuniji, roadtrip romunija, poceni države za potovanje, poceni države v evropi, evropa, potovanje po evropi, evropska mesta, poceni potovanja, home exchange, homeexchange, homeexchange.com, trideseta, bran castle, dracula, drakula, dino park, dinosaurs, dinozavri, dino park, park dinozavrov, dinozavri v naravni velikosti, lutke dinozavrov, vulkani, vulkan, dinozavri v gozdu, dino parc rasnov, sighisoara, bunesti, rupea citadel, medias, biertan, danes, bethlen castle, grad bethlen, bethlen romania, turda, oradea, cluj napoca, ljubljana, beograd, novi sad